söndag 18 december 2011

"Frallor"

Denna sats blir 12 st frallor.

1 dl mandelmjöl
2 dl havregryn (Egentligen skulle det bara vara 3 dl mandelmjöl men jag ville ha lite mindre fett och mer kolhydrater i mina)
4 msk fiberhusk
4 msk hela linfrön (man kan ta andra frön om man så önskar)
0,5 dl krossade linfrön (Egentligen skulle det vara kruskakli)
2 tsk bakpulver
salt
2 ägg + 2 vitor
2 dl kesella eller keso (Jag blandade hälften hälften)

Blanda alla torra ingridienser (om havregryn mixa dessa först) häll sedan i resten av ingridienserna. Mixa alltsammans och rulla sedan små fina bullar. Platta till dem lite på plåten och in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.

Tips! Man kan byta ut havregrynen mot annat mjöl eller tillbaka till mandelmjölet! Jag tyckte dessa frallor var toppen goda =D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar