fredag 21 januari 2011

Lite annorlunda lasange


När jag lagar mat vill jag gärna gå efter recept, eller göra samma som jag alltid gjort. Min käre sambo däremot vill gärna improvisera. Och som tur är blev det väldigt gott!
Därför blev det såhär idag:

Lasange - ca 6 port

500g nötfärs
1 stor gul lök
1 burk passerade tomater med basilika
2 rivna morötter
1 pkt bechamelsås
riven ost
broccoli
lasangeplatter (jag varvade med fullkorn och spenat)

Stek köttfärsen och löken. I med tomatsåsen, och rivna morötter. Krydda lite.
Koka broccoli. Blanda med ostsåsen och mixa slät. Varva köttfärssås, ostsås och lasangeplattor i en ugnsform. Strö över riven ost och grädda på 225 grader i ca 25 minuter.

Till det gjorde jag en enkel pizzasallad med kål, vitvinsvinäger, olja, salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar